Posturi vacante
Concurs pentru funcția de specialist principal în cadrul Unității de implementare a Programului Creșterea Competitivității și Internaționalizare ÎMM din cadrul Direcției relații beneficiari programe
Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (în continuare ODA)
anunță concurs pentru funcția de specialist principal în cadrul Unității de implementare a Programului Creșterea Competitivității și Internaționalizare ÎMM din cadrul Direcției relații beneficiari programe
IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern.
1. Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului:
Scopul funcției: Implementarea și dezvoltarea instrumentelor de suport destinate facilitării accesului IMM-urilor la resurse financiare precum și consolidării capacității acestora, în vederea creșterii competitivității. Aceasta urmărește ca IMM-urile să devină furnizori competitivi pentru marii cumpărători naționali și internaționali, precum și să identifice oportunități profitabile de afaceri.
Sarcinile de bază conform fișei postului:
- Asigurarea procesului de elaborare a profilelor competențelor și capacităților întreprinderilor pentru a fi promovate în rândul potențialilor cumpărători
- Asigurarea creării bazei de date privind capacitatea întreprinderilor locale și coordonarea serviciilor de dezvoltare a afacerilor în special consilierea pe care prestatorii de servicii/experții naționali și internaționali le vor oferi întreprinderilor în procesul de stabilire și consolidare a legăturilor cu partenerii locali și străini.
- Dezvoltarea parteneriatelor cu instituții/organizații de afaceri pentru dezvoltarea și implementarea instrumentelor de suport și facilitare a integrării ÎMM în lanțurile valorice internaționale în calitate de furnizori;
- Participarea activă în organizarea evenimentelor, forumurilor, sesiunilor de B2B, destinate IMM-urilor atât în țară cât și peste hotare;
- Recepționarea și verificarea dosarelor acceptate spre finanțare;
- Întocmirea, elaborarea, modificarea și aprobarea actelor normative aferente programelor de stat;
- Evaluarea și examinarea documentelor confirmative privind realizarea investițiilor;
- Participarea la elaborarea propunerilor de modificare/ completare a manualelor operaționale de implementare a programelor de stat și altor acte normative pe domeniile de competență ale subdiviziunii;
- Realizarea sarcinilor conexe activității subdiviziunii.
3. Tip angajare
Perioadă nedeterminată
4. Condițiile de aplicare:
- Studii superioare de licență în domeniile: economic, tehnic, juridic, relații internaționale;
- Experiența de muncă în domeniu minim 2 ani;
- Cunoaște limba română;
- Cunoaște limba engleză nivel B2;
- Pe durata activității la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
- Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
5. Abilități și aptitudini necesare:
- abilități de interpretare economică a fenomenelor şi proceselor unei întreprinderi sau înțelegerea proceselor de producție, optimizare a resurselor și eficiență energetică;
- capacitate de analiză și sinteză;
- excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere;
- capacitate de a lucra în echipă;
- capacitate de relaționare interumană;
- capacitate de luarea de decizii și asumare a responsabilităților;
- de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
- de planificare și organizare a timpului de muncă şi respectarea termenelor;
- de urmărire și atingere a scopului;
- echilibru emoțional.
Alte cerinţe: corectitudine, onestitate, imparțialitate, responsabilitate, punctualitate, spirit de inițiativă, orientare spre rezultat și dezvoltare.
6. Regim de muncă al instituției:
40 ore/saptămână.
Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.
7. Actele ce urmează a fi prezentate:
- formularul de participare;
- Curriculum Vitae
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
- declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
8. Bibliografia concursului:
- Legea nr. 133/2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
- Legea nr. 982/2000 privind accesul la informaţie;
- Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici şi mijlocii;
- HG-487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului.
- HG 30/2025, cu privire la aprobarea Programului de creștere a competitivității producătorilor locali și integrarea în lanțurile valorice.
9. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 25 iulie 2025;
10. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
- E-mail:
- Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
- Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău.
Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia,