Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (în continuare ODA) 
anunță concurs pentru funcția de specialist principal  în cadrul Unității de implementare a Programului Creșterea Competitivității și Internaționalizare ÎMM din cadrul Direcției relații beneficiari programe

IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern. 

1. Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului: 
Scopul funcției: Implementarea și dezvoltarea instrumentelor de suport destinate facilitării accesului IMM-urilor la resurse financiare precum și consolidării capacității acestora, în vederea creșterii competitivității. Aceasta urmărește ca IMM-urile să devină furnizori competitivi pentru marii cumpărători naționali și internaționali, precum și să identifice oportunități profitabile de afaceri.
Sarcinile de bază conform fișei postului:
-    Asigurarea procesului de elaborare a profilelor competențelor și capacităților întreprinderilor pentru a fi promovate în rândul potențialilor cumpărători
-    Asigurarea creării bazei de date privind capacitatea întreprinderilor locale și coordonarea serviciilor de dezvoltare a afacerilor în special consilierea pe care prestatorii de servicii/experții naționali și internaționali le vor oferi întreprinderilor în procesul de stabilire și consolidare a legăturilor cu partenerii locali și străini.
-    Dezvoltarea parteneriatelor cu instituții/organizații de afaceri pentru dezvoltarea și implementarea instrumentelor de suport și facilitare a integrării ÎMM în lanțurile valorice internaționale în calitate de furnizori;
-    Participarea activă în organizarea evenimentelor, forumurilor, sesiunilor de B2B, destinate IMM-urilor atât în țară cât și peste hotare;
-    Recepționarea și verificarea dosarelor acceptate spre finanțare;
-    Întocmirea, elaborarea, modificarea și aprobarea actelor normative aferente programelor de stat;
-    Evaluarea și examinarea documentelor confirmative privind realizarea investițiilor;
-    Participarea la elaborarea propunerilor de modificare/ completare a manualelor operaționale de implementare a programelor de stat și altor acte normative pe domeniile de competență ale subdiviziunii; 
-    Realizarea sarcinilor conexe activității subdiviziunii.
3. Tip angajare 
Perioadă nedeterminată
4. Condițiile de aplicare:
-    Studii superioare de licență în domeniile: economic, tehnic, juridic, relații internaționale;
-    Experiența de muncă în domeniu minim 2 ani;
-    Cunoaște limba română;
-    Cunoaște limba engleză nivel B2;
-    Pe durata activității la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
-    Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
5. Abilități și aptitudini necesare: 
-    abilități de interpretare economică a fenomenelor şi proceselor unei întreprinderi sau înțelegerea proceselor de producție, optimizare a resurselor și eficiență energetică;
-    capacitate de analiză și sinteză;
-    excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere;
-    capacitate de a lucra în echipă;
-    capacitate de relaționare interumană;
-    capacitate de luarea de decizii și asumare a responsabilităților;
-    de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
-    de planificare și organizare a timpului de muncă şi respectarea termenelor;
-    de urmărire și atingere a scopului;
-    echilibru emoțional.
Alte cerinţe: corectitudine, onestitate, imparțialitate, responsabilitate, punctualitate, spirit de inițiativă, orientare spre rezultat și dezvoltare.
6. Regim de muncă al instituției:
40 ore/saptămână.
Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.  
7. Actele ce urmează a fi prezentate:
-    formularul de participare;
-    Curriculum Vitae
-    copia buletinului de identitate;
-    copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
-    copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
-    declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
8. Bibliografia concursului: 
-    Legea nr. 133/2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
-    Legea nr. 982/2000 privind accesul la informaţie;
-    Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici şi mijlocii;
-    HG-487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului.
-    HG 30/2025, cu privire la aprobarea Programului de creștere a competitivității producătorilor locali și integrarea în lanțurile valorice.
9. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 25 iulie 2025;
10. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
-    E-mail:  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
-    Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
-    Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău. 

Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., str. Albisoara, 38, mun. Chișinau, et. 5, bir. 502, tel: 022 211 658.