Programul
de Educație Antreprenorială

Programul de Educație Antreprenorială are drept obiectiv dezvoltarea capitalului uman prin promovarea competențelor și culturii antreprenoriale, care ar putea conduce crearea locurilor de muncă, majorarea numărului de companii nou-create și reducerea ratei falimentului acestora, precum și creșterea competitivității și rezilienței IMM din Republica Moldova.

Cursurile de instruiri antreprenoriale sunt susținute de experți/prestatori de servicii contractați de ODA.

  • Oct 15
    Start in Business
  • Oct 17
    Managementul resurselor umane
  • Oct 23
    E-Comerț
  • Oct 28
    Gestiunea financiară a afacerii
  • Oct 30
    Managementul resurselor umane
  • Noi 05
    Managementul proceselor de afaceri
  • Noi 07
    Gestiunea financiară a afacerii
  • Noi 14
    E-Comerț
  • Noi 28
    Vânzări cu rezultat
  • Dec 02
    Managementul proceselor de afaceri

Start in Business

15 Oct

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ai deja o idee de afacere și îți dorești să o lansezi, inclusiv cu suportul programelor ODA;
  • Ai mai multe ideii de afaceri, dar nu știi încă care dintre ele să o implementezi;
  • Ai deja o idee de afaceri testată și vrei să cunoști cum să-ți lansezi și organizezi afacerea;
  • Vrei să faci afaceri, dar nu știi ce produs sau serviciu să oferi, nu ai idee cu ce să începi activitatea, sau poate ți-i frică că vei pierde banii investiți.

Ce vei învăța în acest curs?

  • Cum să generezi idei de afaceri;
  • Cum proiectezi și testezi modelul de business;
  • Cum organizezi procesele și atragi oameni în echipă;
  • Cum intri pe piață și cum faci primele vânzări;
  • Cum planifici bugetul pentru afacerea ta;
  • Care sunt pașii de înregistrare a companiei și care sunt obligațiile antreprenorului;
  • Cum  elaborezi un plan de afaceri;
  • Cum faci prezentarea ideii de business (pitch).

Cum vor fi organizate instruirile?

  • Sesiuni online și/sau cu prezență fizică
  • Ateliere practice și sesiuni de mentorat
  • Demo Day | Evaluarea finală
  • Certificat

La finalul cursului participanții vor fi capabili:

  • Sa testeze și să valideze ideea de afaceri;
  • Sa dezvolte modelul de afaceri pentru ideea sa;
  • Să identifice canalele de promovare si să facă primele vânzări;
  • Sa elaboreze planul de afaceri pentru ideea sa, inclusiv să-și proiecteze finanțele necesare; 
  • Să prezinte propria idee de afacere;
  • Să completeze formularul de aplicare la programele de suport ODA.

Certificare

La finalul instruirii participanții vor obține un certificat care le va permite participarea ulterioară la Componenta Finanțare din cadrul programelor: 

  • Start pentru Tineri

  • PARE 1+2

  • Programul de Susținere a Antreprenoriatului Feminin

Nota bene!

Reguli de participare

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
3. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Managementul resurselor umane

17 Oct

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ești antreprenor și vrei să înțelegi procedura de angajare în cadrul întreprinderii;
  • Deții funcția de manager de resurse umane și vrei să-ți actualizezi cunoștințe;
  • Recrutezi angajați pentru întreprindere;
  • Vrei să dezvolți cunoștințe, abilități și atitudini pentru comunicarea și conducerea echipei.

 Ce vei învăța la acest modul?

  1. Managementul resurselor umane în cadrul afacerii;
  2. Recrutarea corectă – succesul asigurat al companiei;
  3. Motivarea și dezvoltarea resurselor umane:
    • tipuri de motivare;
    • formarea profesinală a personalului;
    • recalificarea personalului;
    • sistemul dual de învățământ ca instrument de dezvoltare a resurselor umane;
  4. Prognoza necesarului de personal;
  5. Evaluarea și managementul performanței;
  6. Managementul  conflictelor;
  7. Aspecte juridice în managementul resurselor umane. 

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să înțelegi importanța managementului resurselor umane;
  • Să planifici procesele legate de resurse umane;
  • Să identifici metode potrivite pentru motivarea angajaților;
  • Să înțelegi importanța Învățământului dual ca instrument de dezvoltarea resurselor umane.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

E-Comerț

23 Oct

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Vrei să-ți dezvolți abilitățile practice pentru a înțelege cum funcționează un magazin on-line;
  • Dorești să dezvolți un magazin on-line;
  • Ești antreprenor care dorește să realizeze vânzări în spațiul on-line;
  • Ești manager vânzări, agent pe vânzări, doritor de a studia și de a dezvolta tehnici de promovare și vânzare a serviciilor și produselor în mediul on-line.

Ce vei învăța la acest modul?

  1. Esența, caracteristicile și tendințe în e-comerț;
  2. Canale de vânzări on-line: webshop, marketplace, social media;
  3. Cadrul legal pentru e-comerț;
  4. Tipuri de afaceri e-comerț;
  5. Cum funcționează o afacere e-comerț;
  6. Organizarea proceselor operaționale (pregătirea ofertei, marketing, logistică, plăți, relațiile cu clienții, securitatea informațională);
  7. Trend-uri în e-comerț;
  8. Măsurarea rezultatelor e-comerț: rentabilitate și KPI. 

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să identifici platformele și canalele pentru sporirea vânzărilor on-line;
  • Să înțelegi aspectele legale privind activitatea de e-comerț, precum și să înțelegi cum funcționează și care sunt procesele operaționale ale unei afaceri de e-comerț;
  • Să înțelegi cum funcționează o afacere on-line;
  • Să identifici care sunt trend-urile în e-comerț.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Gestiunea financiară a afacerii

28 Oct

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ești antreprenor care dorește să-și eficientizeze financiar afacerea;
  • Ești administrator care dorește să evite deciziile incorecte și să nu piardă banii investiți în afacere sau proiecte noi.

Ce vei învăța la acest modul?

  1. Planificare financiară: cheltuieli, venituri, cash-flow, costuri, prag de rentabilitate;
  2. Planificare fiscală a afacerii (impozite și taxe);
  3. Bugetul – instrument de planificare și control;
  4. Rapoarte financiare. Analiza rapoartelor financiare;
  5. Indicatori de performanță (profitabilitate, lichiditate, evaluare investiții și finanțare);
  6. Relația antreprenor – bancă: servicii de plată; produse de finanțare; produse investiționale.

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să înțelegi importanța bugetului și planificării financiare corecte;
  • Să interpretezi informațiile conținute în situațiile financiare;
  • Să evaluezi indicatorii financiari ai întreprinderii;
  • Să definești politicile de gestiune a capitalului circulant.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Managementul resurselor umane

30 Oct

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ești antreprenor și vrei să înțelegi procedura de angajare în cadrul întreprinderii;
  • Deții funcția de manager de resurse umane și vrei să-ți actualizezi cunoștințe;
  • Recrutezi angajați pentru întreprindere;
  • Vrei să dezvolți cunoștințe, abilități și atitudini pentru comunicarea și conducerea echipei.

 Ce vei învăța la acest modul?

  1. Managementul resurselor umane în cadrul afacerii;
  2. Recrutarea corectă – succesul asigurat al companiei;
  3. Motivarea și dezvoltarea resurselor umane:
    • tipuri de motivare;
    • formarea profesinală a personalului;
    • recalificarea personalului;
    • sistemul dual de învățământ ca instrument de dezvoltare a resurselor umane;
  4. Prognoza necesarului de personal;
  5. Evaluarea și managementul performanței;
  6. Managementul  conflictelor;
  7. Aspecte juridice în managementul resurselor umane. 

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să înțelegi importanța managementului resurselor umane;
  • Să planifici procesele legate de resurse umane;
  • Să identifici metode potrivite pentru motivarea angajaților;
  • Să înțelegi importanța Învățământului dual ca instrument de dezvoltarea resurselor umane.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Managementul proceselor de afaceri

05 Noi

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ești antreprenor/administrator, care dorește să-și organizeze activitățile în cadrul întreprinderii pe care o conduci;
  • Activezi în cadrul întreprinderii în calitate de manager de operațiuni;
  • Dorești ca întreprinderea ta să devină eficientă și productivă;
  • Vrei să optimizezi procesele de afaceri.

Ce vei învăța la acest modul?

  1. Definirea și înțelegerea proceselor de afaceri;

  2. Cartografierea proceselor de afaceri. Structura și arhitectura proceselor;

  3. Strategii de gestionare a proceselor de business;

  4. Analiza și măsurarea performanței proceselor;

  5. Optimizarea proceselor;

  6. Digitalizarea proceselor de business: Soluții de productivitate (CRM, ERP), calendare inteligente de business, telefonie IP, etc.

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să identifici procesele critice și problemele specifice lor;
  • Să formulezi propuneri de îmbunătățire și să le implementezi;
  • Să aplici un set de instrumente și metode de măsurare a proceselor existente;
  • Să determini performanța actuală ca punct de start pentru procesul de îmbunătățire;
  • Să identifici cauza problemelor, utilizând un set de instrumente și metode de identificare;
  • Să efectuezi controlul proceselor din cadrul întreprinderii.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Gestiunea financiară a afacerii

07 Noi

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ești antreprenor care dorește să-și eficientizeze financiar afacerea;
  • Ești administrator care dorește să evite deciziile incorecte și să nu piardă banii investiți în afacere sau proiecte noi.

Ce vei învăța la acest modul?

  1. Planificare financiară: cheltuieli, venituri, cash-flow, costuri, prag de rentabilitate;
  2. Planificare fiscală a afacerii (impozite și taxe);
  3. Bugetul – instrument de planificare și control;
  4. Rapoarte financiare. Analiza rapoartelor financiare;
  5. Indicatori de performanță (profitabilitate, lichiditate, evaluare investiții și finanțare);
  6. Relația antreprenor – bancă: servicii de plată; produse de finanțare; produse investiționale.

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să înțelegi importanța bugetului și planificării financiare corecte;
  • Să interpretezi informațiile conținute în situațiile financiare;
  • Să evaluezi indicatorii financiari ai întreprinderii;
  • Să definești politicile de gestiune a capitalului circulant.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

E-Comerț

14 Noi

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Vrei să-ți dezvolți abilitățile practice pentru a înțelege cum funcționează un magazin on-line;
  • Dorești să dezvolți un magazin on-line;
  • Ești antreprenor care dorește să realizeze vânzări în spațiul on-line;
  • Ești manager vânzări, agent pe vânzări, doritor de a studia și de a dezvolta tehnici de promovare și vânzare a serviciilor și produselor în mediul on-line.

Ce vei învăța la acest modul?

  1. Esența, caracteristicile și tendințe în e-comerț;
  2. Canale de vânzări on-line: webshop, marketplace, social media;
  3. Cadrul legal pentru e-comerț;
  4. Tipuri de afaceri e-comerț;
  5. Cum funcționează o afacere e-comerț;
  6. Organizarea proceselor operaționale (pregătirea ofertei, marketing, logistică, plăți, relațiile cu clienții, securitatea informațională);
  7. Trend-uri în e-comerț;
  8. Măsurarea rezultatelor e-comerț: rentabilitate și KPI. 

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să identifici platformele și canalele pentru sporirea vânzărilor on-line;
  • Să înțelegi aspectele legale privind activitatea de e-comerț, precum și să înțelegi cum funcționează și care sunt procesele operaționale ale unei afaceri de e-comerț;
  • Să înțelegi cum funcționează o afacere on-line;
  • Să identifici care sunt trend-urile în e-comerț.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Vânzări cu rezultat

28 Noi

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest modul este pentru tine dacă:

  • Deții funcția de manager de vânzări;
  • Ești specialist în vânzări într-o companie;
  • Ești antreprenor care dorește să identifice noi canale de promovare a propriei afaceri;
  • Vrei să cunoști mai multe tehnici și instrumente de vânzări, să înțelegi necesitățile clientului;
  • Să construiești corect profilul clientului;
  • Să valorifici marca ta comercială. 

Ce vei învăța la acest modul?

  1. Introducere în domeniul vânzărilor
  2. Сiclul procesului de vânzare:
    1. Prospectarea;
    2. Stabilirea contactului cu clienții;
    3. Identificarea necesităților clienților;
    4. Tehnologiile de construire corectă a întrebărilor;
    5. Tehnicile de ascultare a clienților;
    6. Oferta și prezentarea produsului;
    7. Lucrul cu obiecțiile;
  3. Modalități de lucru cu obiecțiile;
  4. Erori des întâlnite în procesul de lucru al specialiștilor în vânzări
    1. Încheierea procesului de vânzare;
    2. Servciile post vânzare;
  5. Pâlnia de vânzări;
  6. Modele și strategii de vânzări;
  7. Marca comercială – importanța ei și cum o promovăm pe piețele internaționale;
  8. Studierea și lucrul cu diverse situații.     

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să înțelegi care este procesul de vânzare reușit;
  • Să lucrezi cu obiecțiile înaintate de clienți;
  • Să stabilești modele și strategii de vânzări conform profilului companiei;
  • Să descrii etapele-cheie ale procesului de vânzări;
  • Să sporești vânzările și să le coordonezi cu planurile de marketing;
  • Să creezi un portofoliu de clienți și să menții o relație productivă cu aceștia.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Managementul proceselor de afaceri

02 Dec

Durata instruirii: 16 ore academice

Acest curs este pentru tine dacă:

  • Ești antreprenor/administrator, care dorește să-și organizeze activitățile în cadrul întreprinderii pe care o conduci;
  • Activezi în cadrul întreprinderii în calitate de manager de operațiuni;
  • Dorești ca întreprinderea ta să devină eficientă și productivă;
  • Vrei să optimizezi procesele de afaceri.

Ce vei învăța la acest modul?

  1. Definirea și înțelegerea proceselor de afaceri;

  2. Cartografierea proceselor de afaceri. Structura și arhitectura proceselor;

  3. Strategii de gestionare a proceselor de business;

  4. Analiza și măsurarea performanței proceselor;

  5. Optimizarea proceselor;

  6. Digitalizarea proceselor de business: Soluții de productivitate (CRM, ERP), calendare inteligente de business, telefonie IP, etc.

La finalul modulului vei fi capabil:

  • Să identifici procesele critice și problemele specifice lor;
  • Să formulezi propuneri de îmbunătățire și să le implementezi;
  • Să aplici un set de instrumente și metode de măsurare a proceselor existente;
  • Să determini performanța actuală ca punct de start pentru procesul de îmbunătățire;
  • Să identifici cauza problemelor, utilizând un set de instrumente și metode de identificare;
  • Să efectuezi controlul proceselor din cadrul întreprinderii.

Nota bene!

Reguli de participare:

1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.

Aplică acum!

Obiectivele specifice

- Promovarea competențelor antreprenoriale;
- Formarea capacităților manageriale ale antreprenorilor și angajaților IMM în vederea eficientizării gestiunii afacerilor;
- Promovarea extinderii și internaționalizării IMM din Republica Moldova prin crearea de competențe și abilități necesare elaborării unui plan de acțiuni de dezvoltare strategică, inclusiv gestiunea financiară necesară implementării acestuia în practică.
Image

Start în Business


Instruirile se adresează celor care:
  • Au mai multe idei de afaceri, dar nu știu pe care să o implementeze;

  • Au o idee, dar vor să se convingă că ideea de afacere este bună, viabilă, are șanse bune;

  • Au o idee testată deja, dar nu știu cum să înceapă activitatea;

  • Vor să dezvolte abilitățile antreprenoriale și să genereze, analizeze și să selecteze cele mai viabile idei de afaceri care pot fi ulterior transpuse într-un plan de afaceri.

Image

Eficientizarea Afacerii

Instruirile se adresează celor care vor
să-și consolideze cunoștințele în următoarele domenii:

• Vânzări cu rezultat;
• Gestiunea financiară a afacerii;
• E-Comerț;
• Managementul proceselor de afaceri;
• Ecologizarea IMM-lor;
• Managementul resurselor umane;

Image

Extinderea / Internaționalizarea Afacerii

Instruirile se adresează celor care vor să-și extindă și internaționalizeze afacerea:
  • Operațiuni de export-import;
  • Managementul strategic și elaborarea strategiilor de dezvoltare a companiei;
  • Gestiunea financiară a întreprinderii (nivel avansat).
0
Persoane instruite
0
Sesiuni de instruire organizate