Posturi vacante
Concurs pentru funcția de Șef, Secție contabilitate și raportare financiară
Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului
anunță concurs pentru funcția de Șef, Secție contabilitate și raportare financiară
IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern.
1. Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Denumirea funcției pentru care se organizează concursul: Șef, Secție contabilitate și raportare financiară;
3. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului:
Scopul funcției: Organizarea, asigurarea și gestionarea activității financiare a instituției în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
Sarcinile de bază conform fișei postului:
- Asigură o desfășurare în mod eficient a activității financiar-contabile a organizației în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;
- Supraveghează gestionarea mijloacelor financiare în conformitate cu planul de achiziții și a actelor interne aprobate;
- Monitorizează calcularea și plata drepturilor salariale, indemnizațiilor, sporurilor, concediilor medicale, cheltuielilor de delegare etc în conformitate cu cadrul legal;
- Asigură elaborarea situațiilor financiare, rapoartelor statistice,fiscale și rapoarte către Ministerul de profil și alte instituții;
- Elaborează proiectul de buget, întocmeşte bugetul anual și monitorizează executarea acestuia;
- Participă la elaborarea situațiilor financiare și rapoartelor conform cerințelor conducerii, organului ierarhic superior și instituțiilor de profil;
- Gestionează domeniul financiar în cadrul proiectelor implementate de către Instituție;
- Asigură managementului Secției și contribuie la realizarea controlului intern managerial.
4. Condițiile de aplicare:
- Studii: superioare de licență sau echivalente în domeniul economic, financiar.
- Experiența de muncă minim 3 ani în domeniul contabilității, minim 1 an în funcție de conducere.
- Cunoaște limba română;
- Cunoașterea limbii engleze la nivel B2;
- Pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
- Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
Cunoștințe necesare:
În domeniul specific de activitate:
- legislația economică în vigoare;
- Standardele naționale de contabilitate și Standarde internaționale de raportare financiară;
- legislația în domeniul activității fiscale;
- prevederile specifice programelor implementate de către ODA.
În domeniul digital:
pachet Microsoft Office - utilizator avansat.
5. Tip de angajare: perioadă nedeterminată;
6. Actele ce urmează a fi prezentate:
- formularul de participare;
- Curriculum Vitae;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
- declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
7. Bibliografia concursului:
- Legea 847/2002 salarizării;
- Hotărârea Guvernului 743/2002 cu privire la salarizarea angajaților din unitățile cu autonomie financiară;
- Legea 287/2017 contabilității și raportare financiară;
- Legea 181/2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar fiscale;
- Hotărârea Guvernului 500/1998 pentru aprobarea regulamentului privind casarea bunurilor uzate raportate la mijloace fixe;
- Hotărârea Guvernului 941/2020 cu privire la aprobarea Catalogului mijloacelor fixe;
- Hotărârea Guvernului 693/2018 cu privire la determinarea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit;
- Hotărârea Guvernului 487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului;
- Ordinul Ministerului Finanțelor 60/2012 cu privire la aprobarea regulamentului privind inventarierea;
- Ordinul Ministerului Finanțelor nr.118/2013 privind aprobarea Standartelor Naționale de Contabilitate.
8. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 08 decembrie 2025;
9. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
- E-mail:
- Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău;
- Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău.
Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia,