Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului
anunță concurs pentru funcția de Șef, Secție contabilitate și raportare financiară

IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern. 

1.    Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2.    Denumirea funcției pentru care se organizează concursul: Șef, Secție contabilitate și raportare financiară;
3.    Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului: 
Scopul funcției: Organizarea, asigurarea și gestionarea activității financiare a instituției în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
       Sarcinile de bază conform fișei postului:
-    Asigură o desfășurare în mod eficient a activității financiar-contabile a organizației în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;
-    Supraveghează gestionarea mijloacelor financiare în conformitate cu planul de achiziții și a actelor interne aprobate;
-    Monitorizează calcularea și plata drepturilor salariale, indemnizațiilor, sporurilor, concediilor medicale, cheltuielilor de delegare etc în conformitate cu cadrul legal;
-    Asigură elaborarea situațiilor financiare, rapoartelor statistice,fiscale și rapoarte către Ministerul de profil și alte instituții;
-    Elaborează proiectul de buget, întocmeşte bugetul anual și monitorizează executarea acestuia;
-    Participă la elaborarea situațiilor financiare și rapoartelor conform cerințelor conducerii, organului ierarhic superior și instituțiilor de profil;
-    Gestionează domeniul financiar în cadrul proiectelor implementate de către Instituție;
-    Asigură managementului Secției și contribuie la realizarea controlului intern managerial.
4.    Condițiile de aplicare:
-    Studii: superioare de licență sau echivalente în domeniul economic, financiar.
-    Experiența de muncă minim 3 ani în domeniul contabilității, minim 1 an în funcție de conducere.
-    Cunoaște limba română;
-    Cunoașterea limbii engleze la nivel B2;
-    Pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
-    Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
Cunoștințe necesare:
În domeniul specific de activitate:
-    legislația economică în vigoare;
-    Standardele naționale de contabilitate și Standarde internaționale de raportare financiară;
-    legislația în domeniul activității fiscale;
-    prevederile specifice programelor implementate de către ODA.
În domeniul digital: 
pachet Microsoft Office - utilizator avansat.
5.    Tip de angajare: perioadă nedeterminată;
6.    Actele ce urmează a fi prezentate:
-    formularul de participare;
-    Curriculum Vitae;
-    copia buletinului de identitate;
-    copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
-    copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
-    declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
7.    Bibliografia concursului: 
-    Legea 847/2002 salarizării;
-    Hotărârea Guvernului 743/2002 cu privire la salarizarea angajaților din unitățile cu autonomie financiară;
-    Legea 287/2017 contabilității și raportare financiară;
-    Legea 181/2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar fiscale;
-    Hotărârea Guvernului 500/1998 pentru aprobarea regulamentului privind casarea bunurilor uzate raportate la mijloace fixe;
-    Hotărârea Guvernului 941/2020 cu privire la aprobarea Catalogului mijloacelor fixe;
-    Hotărârea Guvernului 693/2018 cu privire la determinarea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit;
-    Hotărârea Guvernului 487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului;
-    Ordinul Ministerului Finanțelor 60/2012 cu privire la aprobarea regulamentului privind inventarierea;
-    Ordinul Ministerului Finanțelor nr.118/2013 privind aprobarea Standartelor Naționale de Contabilitate.
8.    Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 08 decembrie 2025;
9.    Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
-    E-mail:  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
-    Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău;
-    Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău. 

Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., str. Albisoara, 38, mun. Chișinau, et. 5, bir. 502, tel: 022 211 658.