Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului
anunță concurs pentru funcția de Șef, Secția evaluare riscuri și analiză din cadrul Fondului de garantare a creditelor

IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern. 

1.    Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2.    Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului: 
Scopul funcției: Asigurarea gestionării riscurilor aferente activității de garantare.
Sarcinile de bază ale funcției:
-    Asigurarea managementului Secției;
-    Elaborarea, ajustarea și înaintarea propunerilor de îmbunătățire a proiectelor de acte normative privind domeniul de activitate a secției supervizate;
-    Monitorizarea și avizarea activităților de analiză și evaluare a riscurilor pe domeniul de activitate, planificarea și raportarea corespunzătoare către organele de profil;
-    Monitorizarea continuă a portofoliului de garanții și identificarea timpurie a riscurilor;
-    Comunicarea și cooperarea cu entitățile financiare partenere, în limita competențelor atribuite;
-    Gestionarea registrului de riscuri;
-    Asigurarea controlului intern managerial.
3.    Tip angajare 
        Perioadă nedeterminată.
4.    Condițiile de aplicare:
-    Studii: studii superioare în domeniul economiei;
-    Experiența de muncă: minim 5 ani de experiență profesională în domeniu, experiență managerială constituie un avantaj;
-    Cunoaște limba română;
-    Cunoaște limba engleză nivel B1 (B2 constituie un avantaj);
-    O bună cunoaștere a Microsoft Office;
-    Cunoștințe solide în gestiunea riscurilor financiare, operaționale și de conformitate, preferabil în cadrul instituțiilor financiare, fonduri de garantare, bănci sau instituții de creditare;
-    Pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
-    Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
5.    Abilități și aptitudini necesare: 
-    capacitate de analiză și sinteză;
-    capacitate de a lucra în echipă;
-    capacitate de relaționare interumană;
-    de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
-    de planificare și organizare a timpului de muncă şi respectarea termenelor;
-    capacitatea de a elabora note analitice, rapoarte de risc, prognoze;
-    excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere.
6.    Regim de muncă al instituției:
40 ore/saptămână.
 Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.  
7.    Actele ce urmează a fi prezentate:
-    formularul de participare;
-    Curriculum Vitae
-    copia buletinului de identitate;
-    copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
-    copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
-    declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
8.    Bibliografia concursului: 
-    Legea nr. 133/2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
-    Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici şi mijlocii;
-    Legea Nr. 139/2012cu privire la ajutorul de stat;
-    Legea Nr. 202/2017 privind activitatea băncilor;
-    Legea Nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului;
-    Hotărârea Guvernului 709/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la organizarea, funcționarea și utilizarea Fondului de garantare a creditelor pentru întreprinderile mici și mijlocii;
-    Hotărârea Guvernului Nr. 94/2023 privind aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea Fondului pentru antreprenoriat și creștere economică a Moldovei;
-    Hotărârea Guvernului Nr. 487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului.
9.    Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 08 decembrie 2025;
10.    Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
-    E-mail:  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
-    Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
-    Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău. 
Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., str. Albisoara, 38, mun. Chișinau, et. 5, bir. 502, tel: 022 211 658.