Instrumentul de susținere financiară nerambursabilă destinat dezvoltării IMM-urilor – „CREȘTEM IMM” (în continuare – Instrument) are drept scop sprijinirea dezvoltării antreprenoriatului local prin oferirea de resurse și oportunități de creștere pentru microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii din Republica Moldova, contribuind astfel la consolidarea economiei naționale și la promovarea unui mediu de afaceri sustenabil.
Etapele Instrumentului
Aplicarea la Instrument
Aplicarea la Instrument
Examinarea conformității dosarului
Examinarea conformității dosarului
Evaluarea
pre-finanțare
a dosarelor
Evaluarea
pre-finanțare
a dosarelor
Aprobarea/ respingerea suportului financiar nerambursabil
Aprobarea/ respingerea suportului financiar nerambursabil
Semnarea și implementarea contractului de finanțare
Semnarea și implementarea contractului de finanțare
Monitorizare și evaluarea impactului
Monitorizare și evaluarea impactului
Aplicarea la Instrument
Aplicarea la suport financiar nerambursabil se realizează din numele persoanei juridice prin depunerea online a Formularului de aplicare și a setului de acte corespunzător.
Aplicarea la Instrument se va realiza în regim de apel deschis, pe bază de contor de aplicații în limita bugetului disponibil. Perioada de aplicare este anunțată public pe site-ul oficial al MDED și pe cel al ODA.
Examinarea conformității
La această etapă se evaluează criteriile de eligibilitate și cerințele de conformitate. Aplicantul este informat prin e-mail privind conformitatea dosarului. În cazul constatării dosarului incomplet, aplicantul este informat și respectiv urmează să prezinte actele necesare în termenul solicitat.
Evaluarea pre-finanțare a dosarelor
La etapa de evaluare pre-finanțare se admit doar dosarele complete, și cuprinde:
- Analiza de conformitate
- Analiza economico-financiară
- Analiza proiectului investițional
- Analiza riscurilor
Aprobarea/ respingerea suportului financiar
Aprobarea deciziei finale de finanțare sau respingere a proiectului investițional se realizează de către Comitetul de finanțare și risc și se fixează în procesul verbal al ședinței. Solicitantul va fi informat prin telefon și e-mail, privind decizia adoptată, precum și despre perioada când va fi semnat contractul de finanțare.
Semnarea și implementarea contractului de finanțare
Contractul de finanțare se semnează de către părți cu semnătură electronică calificată sau cu semnătură olografă – în două exemplare. Contractul de finanțare nerambursabilă intră în vigoare după data semnării acestuia de către ambele Părți. În cazul în care în actele depuse la aplicarea la Instrument survin careva modificări, Beneficiarul este responsabil de prezentarea actelor respective până la data semnării contractelor de finanțare.
Monitorizare, arhivare și evaluare post-finanțare
Perioada de monitorizare a beneficiarilor de suport financiar durează 24 luni de la data prezentării setului complet de acte privind utilizarea resurselor financiare.