Posturi vacante
Concurs pentru funcția de specialist principal, Secția formare antreprenorială
Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (în continuare ODA) anunță concurs pentru funcția de specialist principal, Secția formare antreprenorială
IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern.
1. Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2. Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului:
Scopul funcției: Coordonarea activităților de acordare a subvențiilor antreprenorilor care participă la târguri și expoziții precum și antreprenorilor care participă în cadrul Programului de învățământ.
Sarcinile de bază ale funcției:
- efectuarea consultărilor calificate antreprenorilor, care s-au adresat pentru beneficierea de subvenții și compensații;
- realizarea sesiunilor informative și prezentărilor publice cu privire la modalitatea de aplicare la programele de compensare/subvenționare;
- oferirea asistenței întreprinderilor de toate formele de proprietate în pregătirea documentelor pentru atribuirea subvențiilor/compensațiilor;
- examinarea, analizarea și sintetizarea aspectelor legate de acordarea de subvenții/compensații;
- acceptarea cererilor și altor documente pe baza cărora se atribuie subvențiile și compensațiile;
- efectuarea calculului subvențiilor/compensațiilor în conformitate cu metodologia de calcul;
- înregistrarea sumei subvenției/compensației alocate în registrul de evidență pentru raportare statistică;
- prezentarea raportului săptămânal cu privire la numărul de întreprinderi care au solicitat subvenții/compensații;
- efectuarea inventarierii dosarelor electronice depuse de către antreprenori care beneficiază de subvenții/compensații în conformitate cu procedura stabilită de legislație.
3. Tip angajare
Perioadă nedeterminată
4. Condițiile de aplicare:
- Studii: studii superioare în domeniul economiei;
- Experiența de muncă: minim 1 an de experiență profesională în domeniu;
- Cunoaște limba română;
- Cunoaște limba engleză nivel B1 (B2 constituie un avantaj);
- O bună cunoaștere a Microsoft Office;
- Pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
- Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.
5. Abilități și aptitudini necesare:
- capacitate de analiză și sinteză;
- capacitate de a lucra în echipă;
- capacitate de relaționare interumană;
- de rezistență la sarcini repetitive și adaptare la sarcini de lucru schimbătoare;
- de planificare și organizare a timpului de muncă şi respectarea termenelor;
- excelente abilități de comunicare, de negociere și de convingere.
6. Regim de muncă al instituției:
40 ore/saptămână.
Luni-vineri, orele 8.00-17.00, pauza de masă: 12.00-13.00.
7. Actele ce urmează a fi prezentate:
- formularul de participare;
- Curriculum Vitae
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
- declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
8. Bibliografia concursului:
- Hotărârea Guvernului nr. 487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului;
- Hotărârea Guvernului 97/2023 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 110/2022 cu privire la învățământul dual;
- Ghidul solicitantului de compensație a cheltuielilor unităților în învățământul dual (https://www.oda.md/ro/suport-antreprenorial/invatamant-dual-main).
9. Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare: 28 noiembrie 2025;
10. Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
- E-mail:
- Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău, MD 2005;
- Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău.
Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia,