Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului
anunță concurs pentru funcția de inginer principal  în cadrul Serviciului suport și securitate IT

IP ODA are misiunea de a implementa politica statului privind susținerea dezvoltării antreprenoriatului, inclusiv a întreprinderilor mici și mijlocii, conform strategiilor și programelor aprobate de Guvern. 

1.    Denumirea și sediul juridic al ODA: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinau, str. Albișoara, 38, MD 2005.
2.    Scopul și sarcinile de bază conform fișei postului: 
Scopul funcției: Asigurarea activității sistemelor informatice, monitorizarea și optimizarea funcționării lor fără întreruperi, prin consultarea angajaților privind utilizarea sistemelor, coordonarea măsurilor de optimizare, implementarea strategiei instituționale în domeniul TIC, supravegherea securității sistemelor, precum și realizarea sarcinilor conexe activității subdiviziunii.
       Sarcinile de bază conform fișei postului: 
-    Asigurarea funcționării și exploatării sistemelor informaționale gestionate de instituție
-    Implementarea măsurilor de perfecționare a sistemelor și participarea la testări
-    Acordarea asistenței tehnice și consultanței utilizatorilor interni
-    Participarea la dezvoltarea sistemelor informaționale prin formularea de cerințe și specificații pentru noi lucrări
-    Adaptarea sistemelor la cerințele actelor normative, reglementărilor tehnice și cerințelor legislative
-    Sprijinirea implementării serviciilor noi în conformitate cu planul de activitate al instituției
  
3.    Condițiile de aplicare:
-    Studii superioare de licență în domeniul tehnologiilor informaționale;
-    Cunoașterea limbajelor: HTML, CSS, JavaScript / Node.js, PHP;
-    Experiență în operarea sistemelor de operare: Windows, Linux;
-    Cunoașterea sistemelor de gestiune a bazelor de date: MySQL, PostgreSQL, MS SQL;
-    Cunoștințe avansate de utilizare a pachetului Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) și Visio;
-    Experiența de muncă minim 1 an de în domeniul sistemelor informaționale;
-    Cunoaște limba română;
-    Cunoașterea limbii engleze la nivel tehnic (pentru documentație, comunicare, standarde internaționale)
-    Pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor când persoana se încadrează în câmpul muncii pentru prima dată;
-    Nu este privat de instanţa de judecată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate în funcţiile şi activităţile respective.

Cunoștințe necesare:
În domeniul specific de activitate:
-    Cunoștințe de depanare, întreținere și configurare a echipamentelor de birou: imprimante, copiatoare, multifuncționale, faxuri etc.;
-    Cunoașterea legislației naționale în domeniul securității cibernetice și protecției datelor cu caracter personal 
-    Cunoștințe privind bunele practici în administrarea sistemelor IT, inclusiv gestionarea accesurilor, partajarea resurselor și operarea sistemelor de operare (Windows, Linux);
-    Cunoașterea principiilor de funcționare a rețelelor informatice și a serviciilor asociate (Active Directory, DNS, DHCP, LDAP, SSH, SNMP);
În domeniul digital: 
-    Pachet Microsoft Office – utilizator avansat (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Visio);
-    Cunoașterea limbajelor și tehnologiilor web: HTML, CSS, JavaScript, PHP;
-    Experiență în lucrul cu sisteme de gestiune a bazelor de date: MySQL, PostgreSQL, MS SQL Server;
-    Cunoștințe de utilizare a instrumentelor de monitorizare (ex: Axence,  Nagios – după caz);
Tip de angajare: perioadă nedeterminată;
4.    Actele ce urmează a fi prezentate:
-    formularul de participare;
-    Curriculum Vitae
-    copia buletinului de identitate;
-    copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
-    copia carnetului de muncă (după caz) și certificatul/ certificatele cu privire la munca în cadrul unităţii precedente, în care urmează să se indice specialitatea, calificarea, funcţia, durata muncii;
-    declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art.7 alin.(2) din Legea nr.325/ 2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
5.    Bibliografia concursului: 
-    Codul Muncii Nr. 154/2003;
-    Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
-    Legea nr. 142/2018 cu privire la schimbul de date și interoperabilitate;
-    Legea nr. 91/2014 privind semnătură electronică și documentul electronic
-    Legea nr. 305/2012 cu privire la reutilizarea informațiilor din sectorul public
-    Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal
-    Hotărârea Guvernului 487/2022, cu privire la organizarea şi funcţionarea Instituţiei Publice Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului.
6.    Data-limită de depunere a dosarelor și actelor însoțitoare:  26 decembrie 2025;
7.    Modalitatea de depunere a dosarului și actelor însoțitoare:
-    E-mail:  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
-    Poștă: Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, str. Albișoara, 38, mun. Chișinău
-    Personal: la adresa - str. Albișoara, 38, et. 5, anticamera, Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, mun. Chișinău. 
Numărul de telefon, adresa electronică și poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare și de primire a actelor: Onici Natalia, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., str. Albisoara, 38, mun. Chișinau, et. 5, bir. 502, tel: 022 211 658.