Entrepreneurship Education Programme
The Entrepreneurship Education Programme aims to develop human capital by promoting entrepreneurial skills and culture, which could lead to job creation, increase the number of newly created companies and reduce their bankruptcy rate, as well as increase the competitiveness and resilience of SMEs in Moldova.
Entrepreneurship training courses are supported by experts/service providers contracted by ODA.
-
Nov 14E-Comerț
-
Nov 26Gestiunea financiară a afacerii
-
Nov 28Vânzări cu rezultat
-
Dec 02Managementul proceselor de afaceri
E-Comerț
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Vrei să-ți dezvolți abilitățile practice pentru a înțelege cum funcționează un magazin on-line;
- Dorești să dezvolți un magazin on-line;
- Ești antreprenor care dorește să realizeze vânzări în spațiul on-line;
- Ești manager vânzări, agent pe vânzări, doritor de a studia și de a dezvolta tehnici de promovare și vânzare a serviciilor și produselor în mediul on-line.
Ce vei învăța la acest modul?
- Esența, caracteristicile și tendințe în e-comerț;
- Canale de vânzări on-line: webshop, marketplace, social media;
- Cadrul legal pentru e-comerț;
- Tipuri de afaceri e-comerț;
- Cum funcționează o afacere e-comerț;
- Organizarea proceselor operaționale (pregătirea ofertei, marketing, logistică, plăți, relațiile cu clienții, securitatea informațională);
- Trend-uri în e-comerț;
- Măsurarea rezultatelor e-comerț: rentabilitate și KPI.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să identifici platformele și canalele pentru sporirea vânzărilor on-line;
- Să înțelegi aspectele legale privind activitatea de e-comerț, precum și să înțelegi cum funcționează și care sunt procesele operaționale ale unei afaceri de e-comerț;
- Să înțelegi cum funcționează o afacere on-line;
- Să identifici care sunt trend-urile în e-comerț.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Gestiunea financiară a afacerii
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor care dorește să-și eficientizeze financiar afacerea;
- Ești administrator care dorește să evite deciziile incorecte și să nu piardă banii investiți în afacere sau proiecte noi.
Ce vei învăța la acest modul?
- Planificare financiară: cheltuieli, venituri, cash-flow, costuri, prag de rentabilitate;
- Planificare fiscală a afacerii (impozite și taxe);
- Bugetul – instrument de planificare și control;
- Rapoarte financiare. Analiza rapoartelor financiare;
- Indicatori de performanță (profitabilitate, lichiditate, evaluare investiții și finanțare);
- Relația antreprenor – bancă: servicii de plată; produse de finanțare; produse investiționale.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi importanța bugetului și planificării financiare corecte;
- Să interpretezi informațiile conținute în situațiile financiare;
- Să evaluezi indicatorii financiari ai întreprinderii;
- Să definești politicile de gestiune a capitalului circulant.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Tudor LUPAȘCO - expert financiar, trainer-consultant. Expert de peste 15 ani de activitate în domeniul financiar-bancar, având în responsabilitate activitatea de creditare. A contribuit la elaborarea actelor normative și manualului privind activitatea de creditare, implementarea programelor de finanțare a ÎMM-urilor și ajustare a Manualului Operațional pentru Garantarea Creditelor. A participat la elaborarea și revizuirea setului de materiale didactice la disciplina "Bazele antreprenoriatului", conform Curriculumului modular pentru învățământul profesional tehnic; este formator pentru cadrele didactice din colegii și instituțiile profesional tehnice la disciplina "Bazele antreprenoriatului". |
Vânzări cu rezultat
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest modul este pentru tine dacă:
- Deții funcția de manager de vânzări;
- Ești specialist în vânzări într-o companie;
- Ești antreprenor care dorește să identifice noi canale de promovare a propriei afaceri;
- Vrei să cunoști mai multe tehnici și instrumente de vânzări, să înțelegi necesitățile clientului;
- Să construiești corect profilul clientului;
- Să valorifici marca ta comercială.
Ce vei învăța la acest modul?
- Introducere în domeniul vânzărilor
- Сiclul procesului de vânzare:
- Prospectarea;
- Stabilirea contactului cu clienții;
- Identificarea necesităților clienților;
- Tehnologiile de construire corectă a întrebărilor;
- Tehnicile de ascultare a clienților;
- Oferta și prezentarea produsului;
- Lucrul cu obiecțiile;
- Modalități de lucru cu obiecțiile;
- Erori des întâlnite în procesul de lucru al specialiștilor în vânzări
- Încheierea procesului de vânzare;
- Servciile post vânzare;
- Pâlnia de vânzări;
- Modele și strategii de vânzări;
- Marca comercială – importanța ei și cum o promovăm pe piețele internaționale;
- Studierea și lucrul cu diverse situații.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi care este procesul de vânzare reușit;
- Să lucrezi cu obiecțiile înaintate de clienți;
- Să stabilești modele și strategii de vânzări conform profilului companiei;
- Să descrii etapele-cheie ale procesului de vânzări;
- Să sporești vânzările și să le coordonezi cu planurile de marketing;
- Să creezi un portofoliu de clienți și să menții o relație productivă cu aceștia.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Olga COLESNICOVA - trainer Expert de peste 20 de ani de experiență. Business trainer certificat, autor a peste 20 de programe interactive de formare a abilităților practice în afaceri. Participantă în cadrul programelor internaţionale de formare în domeniul de management şi schimb de experiență de coaching în Germania, Austria, Italia, Marea Britanie, Grecia, Spania, Rusia, România, Polonia, etc. |
Managementul proceselor de afaceri
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor/administrator, care dorește să-și organizeze activitățile în cadrul întreprinderii pe care o conduci;
- Activezi în cadrul întreprinderii în calitate de manager de operațiuni;
- Dorești ca întreprinderea ta să devină eficientă și productivă;
- Vrei să optimizezi procesele de afaceri.
Ce vei învăța la acest modul?
-
Definirea și înțelegerea proceselor de afaceri;
-
Cartografierea proceselor de afaceri. Structura și arhitectura proceselor;
-
Strategii de gestionare a proceselor de business;
-
Analiza și măsurarea performanței proceselor;
-
Optimizarea proceselor;
-
Digitalizarea proceselor de business: Soluții de productivitate (CRM, ERP), calendare inteligente de business, telefonie IP, etc.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să identifici procesele critice și problemele specifice lor;
- Să formulezi propuneri de îmbunătățire și să le implementezi;
- Să aplici un set de instrumente și metode de măsurare a proceselor existente;
- Să determini performanța actuală ca punct de start pentru procesul de îmbunătățire;
- Să identifici cauza problemelor, utilizând un set de instrumente și metode de identificare;
- Să efectuezi controlul proceselor din cadrul întreprinderii.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Olga COLESNICOVA - trainer Expert de peste 20 de ani de experiență. Business trainer certificat, autor a peste 20 de programe interactive de formare a abilităților practice în afaceri. Participantă în cadrul programelor internaţionale de formare în domeniul de management şi schimb de experiență de coaching în Germania, Austria, Italia, Marea Britanie, Grecia, Spania, Rusia, România, Polonia, etc. |
Specific objectives
- Promoting entrepreneurial skills;
- Training the managerial skills of entrepreneurs and SME employees to make business management more efficient;
- Promoting the expansion and internationalization of SMEs in the Republic of Moldova by creating competences and skills necessary to develop a strategic development action plan, including the financial management necessary to implement it in practice.
Start in Business
The training is aimed at those who:
- They have several business ideas, but don't know which one to implement;
- They have an idea, but want to convince themselves that the business idea is good, viable, has a good chance;
- They have an idea already tested, but don't know how to get started;
- They want to develop entrepreneurial skills and generate, analyse and select the most viable business ideas that can then be translated into a business plan.
Business Efficiency
The training is aimed at those who want to strengthen their knowledge in the following areas:
- Greening SMEs;
- Marketing and sales;
- Financial management of the business;
- Online commerce;
- Business process management;
- Human resources management;
- Energy Efficiency;
- Legal framework and state control.
Business Expansion / Internationalisation
The training is aimed at those who want to expand and internationalise their business:
- Export-import operations;
- Strategic management and development of company development strategies;
- Financial management of the enterprise (advanced level).