Программа Предпринимательского Обучения
Программа Предпиниматеьского Обучения направлена на развитие человеческого капитала путем продвижения предпринимательских навыков и культуры, что может повлиять на создание рабочих мест и увелиение количества вновь созданных компаний и снижению уровня банкротсва, а также повышению конкурентоспособности и устойчивости МСП в Молдове. Курсы Предпинимательского Обученя проводят эксперты / провайдеры услуг, привлеченные I.P. ODA.
-
окт 15Start in Business
-
окт 17Managementul resurselor umane
-
окт 23E-Comerț
-
окт 28Gestiunea financiară a afacerii
-
окт 30Managementul resurselor umane
-
нояб 05Managementul proceselor de afaceri
-
нояб 07Gestiunea financiară a afacerii
-
нояб 14E-Comerț
-
нояб 28Vânzări cu rezultat
-
дек 02Managementul proceselor de afaceri
Start in Business
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ai deja o idee de afacere și îți dorești să o lansezi, inclusiv cu suportul programelor ODA;
- Ai mai multe ideii de afaceri, dar nu știi încă care dintre ele să o implementezi;
- Ai deja o idee de afaceri testată și vrei să cunoști cum să-ți lansezi și organizezi afacerea;
- Vrei să faci afaceri, dar nu știi ce produs sau serviciu să oferi, nu ai idee cu ce să începi activitatea, sau poate ți-i frică că vei pierde banii investiți.
Ce vei învăța în acest curs?
- Cum să generezi idei de afaceri;
- Cum proiectezi și testezi modelul de business;
- Cum organizezi procesele și atragi oameni în echipă;
- Cum intri pe piață și cum faci primele vânzări;
- Cum planifici bugetul pentru afacerea ta;
- Care sunt pașii de înregistrare a companiei și care sunt obligațiile antreprenorului;
- Cum elaborezi un plan de afaceri;
- Cum faci prezentarea ideii de business (pitch).
Cum vor fi organizate instruirile?
- Sesiuni online și/sau cu prezență fizică
- Ateliere practice și sesiuni de mentorat
- Demo Day | Evaluarea finală
- Certificat
La finalul cursului participanții vor fi capabili:
- Sa testeze și să valideze ideea de afaceri;
- Sa dezvolte modelul de afaceri pentru ideea sa;
- Să identifice canalele de promovare si să facă primele vânzări;
- Sa elaboreze planul de afaceri pentru ideea sa, inclusiv să-și proiecteze finanțele necesare;
- Să prezinte propria idee de afacere;
- Să completeze formularul de aplicare la programele de suport ODA.
Certificare
La finalul instruirii participanții vor obține un certificat care le va permite participarea ulterioară la Componenta Finanțare din cadrul programelor:
-
Start pentru Tineri
-
PARE 1+2
-
Programul de Susținere a Antreprenoriatului Feminin
Nota bene!
Reguli de participare
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
3. Implicarea practică la curs.
Managementul resurselor umane
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor și vrei să înțelegi procedura de angajare în cadrul întreprinderii;
- Deții funcția de manager de resurse umane și vrei să-ți actualizezi cunoștințe;
- Recrutezi angajați pentru întreprindere;
- Vrei să dezvolți cunoștințe, abilități și atitudini pentru comunicarea și conducerea echipei.
Ce vei învăța la acest modul?
- Managementul resurselor umane în cadrul afacerii;
- Recrutarea corectă – succesul asigurat al companiei;
- Motivarea și dezvoltarea resurselor umane:
- tipuri de motivare;
- formarea profesinală a personalului;
- recalificarea personalului;
- sistemul dual de învățământ ca instrument de dezvoltare a resurselor umane;
- Prognoza necesarului de personal;
- Evaluarea și managementul performanței;
- Managementul conflictelor;
- Aspecte juridice în managementul resurselor umane.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi importanța managementului resurselor umane;
- Să planifici procesele legate de resurse umane;
- Să identifici metode potrivite pentru motivarea angajaților;
- Să înțelegi importanța Învățământului dual ca instrument de dezvoltarea resurselor umane.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
E-Comerț
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Vrei să-ți dezvolți abilitățile practice pentru a înțelege cum funcționează un magazin on-line;
- Dorești să dezvolți un magazin on-line;
- Ești antreprenor care dorește să realizeze vânzări în spațiul on-line;
- Ești manager vânzări, agent pe vânzări, doritor de a studia și de a dezvolta tehnici de promovare și vânzare a serviciilor și produselor în mediul on-line.
Ce vei învăța la acest modul?
- Esența, caracteristicile și tendințe în e-comerț;
- Canale de vânzări on-line: webshop, marketplace, social media;
- Cadrul legal pentru e-comerț;
- Tipuri de afaceri e-comerț;
- Cum funcționează o afacere e-comerț;
- Organizarea proceselor operaționale (pregătirea ofertei, marketing, logistică, plăți, relațiile cu clienții, securitatea informațională);
- Trend-uri în e-comerț;
- Măsurarea rezultatelor e-comerț: rentabilitate și KPI.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să identifici platformele și canalele pentru sporirea vânzărilor on-line;
- Să înțelegi aspectele legale privind activitatea de e-comerț, precum și să înțelegi cum funcționează și care sunt procesele operaționale ale unei afaceri de e-comerț;
- Să înțelegi cum funcționează o afacere on-line;
- Să identifici care sunt trend-urile în e-comerț.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Gestiunea financiară a afacerii
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor care dorește să-și eficientizeze financiar afacerea;
- Ești administrator care dorește să evite deciziile incorecte și să nu piardă banii investiți în afacere sau proiecte noi.
Ce vei învăța la acest modul?
- Planificare financiară: cheltuieli, venituri, cash-flow, costuri, prag de rentabilitate;
- Planificare fiscală a afacerii (impozite și taxe);
- Bugetul – instrument de planificare și control;
- Rapoarte financiare. Analiza rapoartelor financiare;
- Indicatori de performanță (profitabilitate, lichiditate, evaluare investiții și finanțare);
- Relația antreprenor – bancă: servicii de plată; produse de finanțare; produse investiționale.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi importanța bugetului și planificării financiare corecte;
- Să interpretezi informațiile conținute în situațiile financiare;
- Să evaluezi indicatorii financiari ai întreprinderii;
- Să definești politicile de gestiune a capitalului circulant.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Managementul resurselor umane
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor și vrei să înțelegi procedura de angajare în cadrul întreprinderii;
- Deții funcția de manager de resurse umane și vrei să-ți actualizezi cunoștințe;
- Recrutezi angajați pentru întreprindere;
- Vrei să dezvolți cunoștințe, abilități și atitudini pentru comunicarea și conducerea echipei.
Ce vei învăța la acest modul?
- Managementul resurselor umane în cadrul afacerii;
- Recrutarea corectă – succesul asigurat al companiei;
- Motivarea și dezvoltarea resurselor umane:
- tipuri de motivare;
- formarea profesinală a personalului;
- recalificarea personalului;
- sistemul dual de învățământ ca instrument de dezvoltare a resurselor umane;
- Prognoza necesarului de personal;
- Evaluarea și managementul performanței;
- Managementul conflictelor;
- Aspecte juridice în managementul resurselor umane.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi importanța managementului resurselor umane;
- Să planifici procesele legate de resurse umane;
- Să identifici metode potrivite pentru motivarea angajaților;
- Să înțelegi importanța Învățământului dual ca instrument de dezvoltarea resurselor umane.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Managementul proceselor de afaceri
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor/administrator, care dorește să-și organizeze activitățile în cadrul întreprinderii pe care o conduci;
- Activezi în cadrul întreprinderii în calitate de manager de operațiuni;
- Dorești ca întreprinderea ta să devină eficientă și productivă;
- Vrei să optimizezi procesele de afaceri.
Ce vei învăța la acest modul?
-
Definirea și înțelegerea proceselor de afaceri;
-
Cartografierea proceselor de afaceri. Structura și arhitectura proceselor;
-
Strategii de gestionare a proceselor de business;
-
Analiza și măsurarea performanței proceselor;
-
Optimizarea proceselor;
-
Digitalizarea proceselor de business: Soluții de productivitate (CRM, ERP), calendare inteligente de business, telefonie IP, etc.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să identifici procesele critice și problemele specifice lor;
- Să formulezi propuneri de îmbunătățire și să le implementezi;
- Să aplici un set de instrumente și metode de măsurare a proceselor existente;
- Să determini performanța actuală ca punct de start pentru procesul de îmbunătățire;
- Să identifici cauza problemelor, utilizând un set de instrumente și metode de identificare;
- Să efectuezi controlul proceselor din cadrul întreprinderii.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Gestiunea financiară a afacerii
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor care dorește să-și eficientizeze financiar afacerea;
- Ești administrator care dorește să evite deciziile incorecte și să nu piardă banii investiți în afacere sau proiecte noi.
Ce vei învăța la acest modul?
- Planificare financiară: cheltuieli, venituri, cash-flow, costuri, prag de rentabilitate;
- Planificare fiscală a afacerii (impozite și taxe);
- Bugetul – instrument de planificare și control;
- Rapoarte financiare. Analiza rapoartelor financiare;
- Indicatori de performanță (profitabilitate, lichiditate, evaluare investiții și finanțare);
- Relația antreprenor – bancă: servicii de plată; produse de finanțare; produse investiționale.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi importanța bugetului și planificării financiare corecte;
- Să interpretezi informațiile conținute în situațiile financiare;
- Să evaluezi indicatorii financiari ai întreprinderii;
- Să definești politicile de gestiune a capitalului circulant.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
E-Comerț
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Vrei să-ți dezvolți abilitățile practice pentru a înțelege cum funcționează un magazin on-line;
- Dorești să dezvolți un magazin on-line;
- Ești antreprenor care dorește să realizeze vânzări în spațiul on-line;
- Ești manager vânzări, agent pe vânzări, doritor de a studia și de a dezvolta tehnici de promovare și vânzare a serviciilor și produselor în mediul on-line.
Ce vei învăța la acest modul?
- Esența, caracteristicile și tendințe în e-comerț;
- Canale de vânzări on-line: webshop, marketplace, social media;
- Cadrul legal pentru e-comerț;
- Tipuri de afaceri e-comerț;
- Cum funcționează o afacere e-comerț;
- Organizarea proceselor operaționale (pregătirea ofertei, marketing, logistică, plăți, relațiile cu clienții, securitatea informațională);
- Trend-uri în e-comerț;
- Măsurarea rezultatelor e-comerț: rentabilitate și KPI.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să identifici platformele și canalele pentru sporirea vânzărilor on-line;
- Să înțelegi aspectele legale privind activitatea de e-comerț, precum și să înțelegi cum funcționează și care sunt procesele operaționale ale unei afaceri de e-comerț;
- Să înțelegi cum funcționează o afacere on-line;
- Să identifici care sunt trend-urile în e-comerț.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Vânzări cu rezultat
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest modul este pentru tine dacă:
- Deții funcția de manager de vânzări;
- Ești specialist în vânzări într-o companie;
- Ești antreprenor care dorește să identifice noi canale de promovare a propriei afaceri;
- Vrei să cunoști mai multe tehnici și instrumente de vânzări, să înțelegi necesitățile clientului;
- Să construiești corect profilul clientului;
- Să valorifici marca ta comercială.
Ce vei învăța la acest modul?
- Introducere în domeniul vânzărilor
- Сiclul procesului de vânzare:
- Prospectarea;
- Stabilirea contactului cu clienții;
- Identificarea necesităților clienților;
- Tehnologiile de construire corectă a întrebărilor;
- Tehnicile de ascultare a clienților;
- Oferta și prezentarea produsului;
- Lucrul cu obiecțiile;
- Modalități de lucru cu obiecțiile;
- Erori des întâlnite în procesul de lucru al specialiștilor în vânzări
- Încheierea procesului de vânzare;
- Servciile post vânzare;
- Pâlnia de vânzări;
- Modele și strategii de vânzări;
- Marca comercială – importanța ei și cum o promovăm pe piețele internaționale;
- Studierea și lucrul cu diverse situații.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să înțelegi care este procesul de vânzare reușit;
- Să lucrezi cu obiecțiile înaintate de clienți;
- Să stabilești modele și strategii de vânzări conform profilului companiei;
- Să descrii etapele-cheie ale procesului de vânzări;
- Să sporești vânzările și să le coordonezi cu planurile de marketing;
- Să creezi un portofoliu de clienți și să menții o relație productivă cu aceștia.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Managementul proceselor de afaceri
Durata instruirii: 16 ore academice
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ești antreprenor/administrator, care dorește să-și organizeze activitățile în cadrul întreprinderii pe care o conduci;
- Activezi în cadrul întreprinderii în calitate de manager de operațiuni;
- Dorești ca întreprinderea ta să devină eficientă și productivă;
- Vrei să optimizezi procesele de afaceri.
Ce vei învăța la acest modul?
-
Definirea și înțelegerea proceselor de afaceri;
-
Cartografierea proceselor de afaceri. Structura și arhitectura proceselor;
-
Strategii de gestionare a proceselor de business;
-
Analiza și măsurarea performanței proceselor;
-
Optimizarea proceselor;
-
Digitalizarea proceselor de business: Soluții de productivitate (CRM, ERP), calendare inteligente de business, telefonie IP, etc.
La finalul modulului vei fi capabil:
- Să identifici procesele critice și problemele specifice lor;
- Să formulezi propuneri de îmbunătățire și să le implementezi;
- Să aplici un set de instrumente și metode de măsurare a proceselor existente;
- Să determini performanța actuală ca punct de start pentru procesul de îmbunătățire;
- Să identifici cauza problemelor, utilizând un set de instrumente și metode de identificare;
- Să efectuezi controlul proceselor din cadrul întreprinderii.
Nota bene!
Reguli de participare:
1. Prezența la ore - nu mai puțin de 60%;
2. În cadrul sesiunilor online, conectarea camerei video este obligatorie. Lipsa conexiunii video va fi tratată drept absență.
3. Respectarea regulilor de organizare a trainingului;
4. Implicarea practică la curs.
Aplică acum!
Конкретные цели
- Содействие развитию предпринимательских навыков;
- Обучение управленческим навыкам предпринимателей и сотрудников МСП для повышения эффективности управления бизнесом;
- Содействие расширению и интернационализации МСП в Республике Молдова путем создания компетенций и навыков, необходимых для разработки стратегического плана действий по развитию, включая финансовый менеджмент, необходимый для его практической реализации.
Старт в бизнесе
Тренинг предназначен для:
- Тех, у кого есть несколько бизнес-идей, но не знают, какую из них реализовать;
- Тех, у кого есть идея, но хотят убедиться в том, что бизнес-идея хороша, жизнеспособна, имеет хорошие шансы;
- Тех, у кого есть уже проверенная идея, но не знают, как начать;
- Тех, кто хочет развить предпринимательские навыки и создавать, анализировать и отбирать наиболее жизнеспособные бизнес-идеи, которые затем можно воплотить в бизнес-план.
Эффективность бизнеса
Тренинг предназначен для тех, кто хочет укрепить свои знания в следующих областях:
- Экологизация МСП;
- Маркетинг и продажи;
- Финансовое управление бизнесом;
- Онлайн-торговля;
- Управление бизнес-процессами;
- Управление человеческими ресурсами;
- Энергоэффективность;
- Правовая база и государственный контроль.
Расширение бизнеса / интернационализация
Тренинг предназначен для тех, кто хочет расширить и вывести свой бизнес на международный уровень:
- Экспортно-импортные операции;
- Стратегическое управление и разработка стратегий развития компании;
- Финансовый менеджмент предприятия (продвинутый уровень).