Intrebarea zilei
Care e noul termen de valabilitate al semnăturii electronice și în ce cazuri o poți utiliza?
Termenul de valabilitate al certificatului cheii publice pentru utilizatorii semnăturii mobile a fost extins până la doi ani. Un anunț în acest sens a fost făcut, astăzi, de Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică.
Tot astăzi sunt marcați opt ani de la lansarea serviciului de semnătură mobilă în Republica Moldova. În context, autoritățile anunță că până acum au fost emise cu succes peste 245.000 de semnături mobile pentru circa 70 mii de utilizatori unici. De la începutul anului curent au fost eliberate peste 26.000 de semnături mobile.
Cetățenii și agenții economici pot utiliza semnătura mobilă pentru un spectru larg de servicii publice cum ar fi:
· raportarea electronică la CNAM (e-CNAM);
· raportarea electronică la CNAS (e-CNAS);
· depunerea declarației fiscale electronice;
· verificarea contului curent al contribuabilului;
· solicitarea actelor de Stare Civila;
· serviciul de apostilare (e-Apostila);
· emiterea și primirea facturilor electronice (e-Factura);
· fișa imobilului;
· solicitarea licențelor de activitate (e-Licentiere);
· comanda online a timbrelor de acciz (COTA);
· comanda online a formularelor tipizate;
· depunerea online a cererilor de înregistrare a drepturilor de autor și proprietate intelectuală (e-AGEPI).
De asemenea, serviciul este utilizat în sectorul bancar, fiind în topul interacționării în procesele de afaceri.
În Republica Moldova, serviciul de semnătură mobilă este prestat de operatorii de telefonie mobilă Orange și Moldcell.
Sursa: bizlaw.md