Acest program este finanțat de Guvernul Republicii Moldova
și Uniunea Europeană, prin intermediul ODA.
Programul de Retehnologizare și eficiență energetică a întreprinderilor mici și mijlocii
Prezentul Program este destinat întreprinderilor definite în conformitate cu prevederile Legii nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici şi mijlocii, cu excepţia întreprinderilor de stat şi municipale
Suplimentar, solicitanții trebuie să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:
Desfășoară activitatea antreprenorială pe teritoriul Republicii Moldova;
Activează minim 24 de luni până la data aplicării la Program și au întocmit și prezentat la Biroul Național de Statistică situațiile financiare pentru ultimii doi ani de activitate;
Dețin raportul de audit energetic efectuat de către un auditor energetic calificat și înregistrat în Registrul electronic al auditorilor energetici (pentru întreprinderile ce își propun creșterea eficienței energetice);
Nu sunt afiliați unui grup de întreprinderi al cărui număr de angajați și venituri din vânzări sau active totale deținute cumulativ depășesc condițiile pentru definirea ÎMM-urilor stabilite la art. 4 din Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii.
Prin intermediul Programului se va oferi suport financiar nerambursabil (grant) în mărime de până la:
2.000.000 MDL
1.500.000 MDL
ETAPELE PROIECTULUI
Aplicarea la program
Examinarea conformității
Evaluarea pre-finanțare a dosarelor
1. Analiza de conformitate
2. Analiza economico-financiară
3. Analiza proiectului investițional
4. Analiza riscurilor
Aprobarea suportului
Perfectarea și încheierea Contractului de finanțare
1. Fie cu semnătură olografă – în două exemplare, dintre care un exemplar se înmânează Beneficiarului, iar celălalt se păstrează la I.P. ODA;
2. Fie cu semnătură electronică calificată – în cazul în care părțile contractului de finanțare au convenit încheierea acestuia prin schimb de documente electronice.
În cazul în care în actele depuse la aplicarea la Program survin careva modificări, Beneficiarul este responsabil de prezentarea actelor respective până la data semnării contractelor de finanțare.
Executarea Contractului de finanțare și realizarea proiectului investițional
Suportul financiar sub formă de grant este transferat direct către beneficiar în două tranșe după cum urmează:
1. Prima tranșă, în cuantum de 50 % din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după semnarea contractului de finanțare;
2. A doua tranșă, în cuantum de 50 % din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după prezentarea setului complet de documente confirmative privind investirea contribuției proprii a beneficiarului precum și a actelor ce confirmă realizarea investiției din prima tranșă conform contractului de finanțare și după caz, efectuarea vizitei în teren/ monitorizarea din oficiu.
Implementarea proiectului investițional
Acordarea suportului financiar sub formă de grant către beneficiar va fi efectuat în conformitate cu prevederile Manualului Operațional al Programului și al Contractului de finanțare.
Termenul de implementare a proiectului investițional constituie maxim 6 luni.
Monitorizare, arhivare și evaluare post-finanțare
Perioada de monitorizare a beneficiarilor de suport financiar durează 36 luni de la data prezentării setului complet de acte privind utilizarea resurselor financiare.
Programul de retehnologizare și eficiență energetică a întreprinderilor mici și mijloci
Aprobat prin:
Programul urmărește oferirea întreprinderilor unui avantaj competitiv pe piață, rezistență și acces la investiții care pot aduce efecte economice imediate prin intermediul:
- tehnologizării;
- retehnologizării;
- optării pentru surse alternative de energie;
- eficientizării energetice a activității antreprenoriale.